:

Hur kommer jag in på min Myndighetspost?

Innehållsförteckning:

  1. Hur kommer jag in på min Myndighetspost?
  2. Varför går det inte att logga in på min Myndighetspost?
  3. Är digital brevlåda gratis?
  4. Var är min digitala brevlåda?
  5. Vad är skillnaden på Kivra och min Myndighetspost?
  6. Vem driver min Myndighetspost?
  7. Kan man ha både min Myndighetspost och Kivra?
  8. Vad är bäst Kivra eller min Myndighetspost?
  9. Vem är ägare till Kivra?
  10. Vad är skillnaden mellan Kivra och min Myndighetspost?
  11. Varför har jag inte fått min post?
  12. Vilka myndigheter använder min Myndighetspost?
  13. Vad händer med Kivra när man dör?
  14. Kan man byta från min myndighetspost till Kivra?
  15. Vad är Kivra förkortning av?

Hur kommer jag in på min Myndighetspost?

Du som har en digital brevlåda får automatiskt viss information från Pensionsmyndigheten till den, till exempel ditt orange kuvert, beslut om allmän pension och beslut om bostadstillägg och äldreförsörjningsstöd.

Varför går det inte att logga in på min Myndighetspost?

Med en uppkopplad enhet och e-legitimation kan du läsa din digitala post dygnet runt var du än befinner dig.

Digital post skickas på ett säkert sätt och ingen obehörig kan läsa eller komma åt din post eftersom du loggar in med din e-legitimation.

Är digital brevlåda gratis?

Med en uppkopplad enhet och e-legitimation kan du läsa din digitala post dygnet runt var du än befinner dig.

Digital post skickas på ett säkert sätt och ingen obehörig kan läsa eller komma åt din post eftersom du loggar in med din e-legitimation.

Var är min digitala brevlåda?

Det finns fyra olika digitala brevlådor som kan ta emot myndighetspost. Den digitala brevlådan från Digimail upphörde den 1 juni 2022. Den som har Digimail behöver i stället välja en annan brevlåda.

Den digitala brevlådan e-boks upphörde den 1 december 2022 för offentliga aktörer som myndigheter, regioner och kommuner.

Skaffa den brevlåda du gillar bäst. Kontrollera sedan att du har valt att få myndighetspost till din digitala brevlåda.

Vad är skillnaden på Kivra och min Myndighetspost?

Det finns fyra olika digitala brevlådor som kan ta emot myndighetspost. Den digitala brevlådan från Digimail upphörde den 1 juni 2022. Den som har Digimail behöver i stället välja en annan brevlåda.

Den digitala brevlådan e-boks upphörde den 1 december 2022 för offentliga aktörer som myndigheter, regioner och kommuner.

Skaffa den brevlåda du gillar bäst. Kontrollera sedan att du har valt att få myndighetspost till din digitala brevlåda.

Vem driver min Myndighetspost?

Landets statliga myndigheter har under några år arbetat för att göra det enklare för medborgarna. Arbetet har i icke obetydlig utsträckning inriktats på att förenkla och förbilliga för myndigheterna själva. Blir det enklare för deras tjänstemän, så antar de att det blir enklare för oss småföretagare.

Tyvärr fattar inte myndigheter att vi företagare har samma skyldigheter som en hel börsnoterad koncern och agerar som om vi har ett koppel anställda specialister på allt från personalfrågor till juridik.

Kan man ha både min Myndighetspost och Kivra?

Min myndighetspost är en statlig digital brevlåda där du kan ta emot meddelanden från myndigheter och kommuner. Den är gratis och säkrare än vanlig e-post. Brevlådan förvaltas av Myndigheten för digital förvaltning (Digg), Skatteverket tillhandahåller IT-drift av tjänsten.

Privatperson och enskild firma

Vad är bäst Kivra eller min Myndighetspost?

Du som har en digital brevlåda får automatiskt viss information från Pensionsmyndigheten till den, till exempel ditt orange kuvert, beslut om allmän pension och beslut om bostadstillägg och äldreförsörjningsstöd.

Vem är ägare till Kivra?

Något Stefan Lundell upplevde under försäljningsprocessen var att det var lätt att lägga allt fokus på den operativa delen, men att man inte bör förbise den emotionella aspekten. Han själv fick en hel del existentiella funderingar i samband med försäljningen.

”Jag skrev faktiskt en text om exitdepression före sommaren och pratade då med flera andra entreprenörer som upplevt det här depressiva tillståndet.”

Man har levt sitt företag och känslan ’vad ska jag göra nu’ kommer över en

Vad är skillnaden mellan Kivra och min Myndighetspost?

Vart tog den där blanketten vägen? Slipp undra! Du vet väl att massa myndigheter skickar i Kivra? Få post från Skatteverket, Försäkringskassan och många fler i en och samma app.

Glöm borttappade blanketter och kuvert som kommer fel. Nu blir det enklare att hålla koll på papper, beslut och inbetalningar. När du skaffar Kivra hamnar din myndighetspost på ett och samma ställe. Du vet direkt när nåt viktigt dimper ner, och läser posten när och var du vill. Dessutom är det säkrare än papperspost – tack vare BankID kommer ingen obehörig åt dina grejer.

Varför har jag inte fått min post?

Underlättar för brevbäraren genom att placera din postlåda rätt. Då kan posten delas ut i en bra arbetsmiljö till rätt mottagare på ett effektivt sätt.

Mer om postlådor vid villor och radhus

Vilka myndigheter använder min Myndighetspost?

Underlättar för brevbäraren genom att placera din postlåda rätt. Då kan posten delas ut i en bra arbetsmiljö till rätt mottagare på ett effektivt sätt.

Mer om postlådor vid villor och radhus

Vad händer med Kivra när man dör?

För att vara säker på att Kivra avslutar tjänsterna för den person som har avlidit tar du enkelt kontakt med dem. Be Kivra att uppdatera när tjänsten har avslutats efter dödsfallet. Du som är anhörig och dödsbodelägare kan få information av Kivra när detta är gjort. Du kan oftast lämna din e-postadress dit Kivra ska skicka meddelandet om att tjänsterna har avslutats.

Kivra kan komma att be dig som anhörig styrka att du är anhörig. Det kan du göra genom att bevisa att du är dödsbodelägare.

Kan man byta från min myndighetspost till Kivra?

Fler och fler svenskar väljer att ansluta sig till digital myndighetspost, som i dag har över en miljon användare. På sikt kan digital myndighetspost innebära en ökad tillgänglighet för personer med synnedsättning.

Genom att logga in med bankID kan den som vill ta del av sin post digitalt istället för i pappersform. Om tjänsterna är tillgängliga behöver personer med synnedsättning inte längre skanna sin post för att kunna läsa den.

Vad är Kivra förkortning av?

Vi är som du. Vi har sprättat kuvert, rabblat OCR-nummer och staplat papper på mikron. Tills vi kom på ett bättre sätt.

Handen på hjärtat – ingen blir glad av ett fönsterkuvert. Allra minst naturen. Kivra började som en ljusgrön frågeställning. Måste träd bli A4? Varför all denna pappersmassa?